Ce funcționează si ce nu în planul meu

Salut! Îți mulțumesc că îți faci timp să citești aceste gânduri, a unei persoane oarecare de pe net poate, care încearcă să-și dea seama care-i treaba cu viața asta, ce-și dorește să facă cu ea și cum încearcă să-și găsească locul și împlinirea în ea. 

Nu știu cum percepi tu, dar eu m-am cam săturat să fiu bombardat de oameni care au ajuns la un anumit nivel în care încearcă să te convingă de faptul că ei dețin secretul succesului pe care-l cauți și tu. Dacă îți arăți interesul pentru orice domeniu, algoritmii care dețin controlul internetului îți vor alimenta această necesitate și te vor convinge că ai nevoie de cursurile lor și vei ajunge să le cumperi probabil. Dacă ai cumpărat și ai început să parcurgi cursul, este foarte probabil să renunți după ceva timp din diferite motive. Din câte înțeleg, cei mai mulți oameni renunță după puțin timp și treaba asta seamănă foarte mult cu mersul la sală. După o lună, maxim două majoritate oamenilor renunță iar cel mai frecvent motiv este lipsa disciplinei, deoarece motivația începe să scadă după puțin timp. Dacă viziunea ta e clară, probabil că acest curs pe care l-ai achiziționat e cea mai bună investiție pe care o poți face, pentru că ce te va ajuta să îți atingi obiectivul, dar dacă este doar o dorință și speri la o minune de la acest curs probabil vei irosi banii indiferent cât de bun este cursul respectiv.

De ce scade motivația? Păi hai să vă spun ce am observat la mine:

  • Nu am o viziune clară unde vreau să ajung. Iar dacă am impresia că o am, 
  • Pare foarte dificil să o ating și asta pentru că,
  • Nu am un plan concret prin care să-mi ating obiectivele.
Nu pot spune neapărat că nu am o viziune clară și că nu fac progrese către obiectivele mele pentru acest an, dar nu sunt foarte încântat de cum decurg lucrurile. Nu mă înțelege greșit, sunt foarte mândru de tot ce am făcut până acum, de la a nu face nimic pentru mine și a face toate lucrurile astea plus scrisul aici, reprezintă un prim pas foarte important, dar nu e foarte SMART. Planul inițial e făcut foarte generic și cred că ar trebui să-i acord mai multă atenție.

Să începem cu sănătatea
Cu toate că îmi fac exercițiile destul de conștiincios, sar cam peste 10-15% din exercițiile planificate pe săptămână, dar cu alimentația merge ceva mai greu. Dacă nu am susținerea soției, mă folosesc de treaba asta ca să-mi dau motive să mănânc haotic. Ce cred eu că se întâmplă e legat de control. Dacă eu dețin controlul exercițiilor, eu îmi planific timpul când să le fac și eu îmi aloc timpul pentru ele atunci le voi face. 10-15% din exercițiile pe care nu le fac se întâmplă atunci când nu am un plan de backup. Dacă prin orice motiv, sar peste exerciții într-o seara, nu le recuperez pentru că nu mi-am făcut un plan în acest sens. Așadar, ce-mi rămâne de făcut e să-mi fac un plan de backup pentru exerciții cât și pentru alimentație pe care să-l respect.

Călătoriile încă nu au început din păcate iar planificarea e destul de modestă, trebuie să îmi aloc mai mult timp în direcția asta. 

Cât despre YouTube pot spune că sunt impresionat de feedbackul pozitiv primit pentru clipul Transformarea mea, nu mă așteptam. De aici înțeleg și cum funcționează algoritmul, dacă e un clip apreciat, algoritmul îl va recomanda, dacă nu e apreciat, atunci nici YouTube nu-l va promova, e atât de simplu. Nu știu cât se observă dar am dificultăți în exprimare, sunt foarte anxios în fața camerei și cu toate astea îmi doresc să mă expun cu speranța că experiența mea va fi de folos cuiva. Oscilez între a face clipuri prin care să mă expun pentru a reduce anxietatea cu un conținut simplu, și să fac clipuri cu conținut pentru sufletul meu. Algoritmul îmi spune că ar trebui să mă axez pe conținut drag mie pentru că așa pun mai multă pasiune în ceea ce fac și va ieși un clip mai reușit și sper eu mai apreciat de public. Din păcate pentru un clip reușit e vorba de multă muncă și necesită timp iar dacă planificarea nu e bine pusă la punct, clipul riscă să nu fie publicat. Se termină luna lui Martie iar eu nu am reușit să public nici clipul drag mie și nici clipul de expunere. Așadar, trebuie să prioritizez și să planific timpul astfel încât în luna Aprilie să public în sfârșit clipul meu de suflet.

Dacă până aici totul pare că funcționează cât de cât, dezvoltarea a celor trei surse de venit reprezintă o provocare și mai mare. Azi am făcut prima mea postare oficială pe Facebook a paginii la care am lucrat FestivEvent.nl. Sunt foarte mândru de ce a ieșit și le sunt recunoscător prietenilor pentru ajutorul acordat. Acum că l-am lansat realizez faptul că vine cu foarte multe obligații, iar una din ele și cea mai costisitoare cred că ar fi promovarea. Iar ca să funcționeze, ghici ce, trebuie cumva înghesuit în planificarea timpului

Bun, am ajuns unde doare cel mai tare. Cum mama măsii împart timpul. E destul de clar pentru mine, dacă nu planific nu se va întâmpla și nici un obiectiv nu va fi atins. Oare e prea ambițios tot ce vreau să fac, dacă trag linie pare imposibil. Ia hai să vedem.

O săptămână are 168 de ore așa că hai să vedem ce putem face cu el.

O săptămână               - 168 h
Somn / săptămână       - 56 h             - 9 h/zi - poate fi și mai puțin dar am inclus spălatul spre exemplu.
Timp pentru servici     - 53,75 h        - 10,75 h/zi inclus timp pentru naveta.
Timp cu familia           - 14 h            - 2 h/zi poate fi curățenie, gătit cât și timp împreună cu familia.
Timp pentru exerciții  - 7,5 h             - 1.5 h/zi poate fi și mai puțin cred.
Timp rămas                 - 36,75 h
Eficiență 75%             - 27,5 h           - 4 h/zi Nu cred că pot fi eficient 100% din timpul meu liber așa că-mi rămâne aproximativ 4h pe zi pentru YouTube și lucru la o nouă sursă de venit plus lucru prin casă și alte proiecte pe care vreau sa le realizez intre timp.

La cât de imposibil părea, se dovedește că nu e. 
Eu îmi găsesc greu motivația să mă concentrez pe ce e important pentru mine că îmi părea imposibil iar matematic se pare că nu e. Dacă omit ceva vă rog să-mi spuneți dar eu consider că aceste 4 h pot fi suficiente să-mi dedic timpul doar mie, cu toate că sunt trecute deja exercițiile acolo care sunt de fapt pentru mine. În 4 h pot citi, pot face un curs care să mă ajute să mă dezvolt, pot lucra pentru YouTube, pot lucra pentru website etc. Așadar, cred că tot ce-mi lipsește în ecuația asta e planificarea
Dacă pentru YouTube îmi va fi dificil să public materiale lunare așa cum mi-am propus, o să încerc să-mi planific timpul să pot scrie aici câte un articol pe lună măcar. Acest articol mi-a luat sa-l scriu aproximativ 3 ore. Probabil că pot deveni mai eficient în timp.

De ce oare am impresia că nu am suficient timp? Oare pentru că îmi dedic timpul lucrurilor nesemnificative pentru mine? Oare pentru că-l consum prea mult pe social media, filme sau youtube într-un mod necontrolat? Eu așa cred. Voi încerca din nou să îmi monitorizez timpul, să mi-l planific cât mai eficient cu putință și o să vă mărturisesc și vouă concluzia la care am ajuns. 

Voi ce ambiții aveți? Reușiți să folosiți timpul eficient pentru voi? Cum faceți? Dacă aveți sugestii aș fi recunoscător dacă vreți să le împărtășiți cu mine în secțiunea de comentarii. Mulțumesc. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce faci atunci cand copilul inghite detergent lichid

Lupta nemiloasă cu demonul din mintea mea