Primii pasi înspre îndeplinirea obiectivelor


Salutare dragi prieteni. Primii pași timizi încep să-i fac în direcția mult visată. Am reînceput programul sportiv cu strictețe, regimul alimentar deasemenea, din păcate încă mai fac gafe și mai ciugulesc pe lângă ce nu trebuie, dar sunt hotărât să trec sub 85 de kilograme cel târziu în luna Mai. 

Am reușit să public cel mai viral clip al meu pe YouTube. Îmi propusesem inițial să-l public până de crăciun, apoi de ziua mamei mele, dar ce mai contează, pe data de 17 Ianiarie l-am publicat și a avut un succes foarte mare până în prezent. În ciuda faptului că eu găsesc la fiecare secundă a lui câte ceva de criticat, acesta a fost se pare bine primit de voi. Cu toate că se cunoaste lipsa experienței și emoția care nu prea m-a lăsat să fiu eu în fața camerei, mesajul a fost recepționat, chiar mai mult de cât m-am așteptat. Nu aș fi crezut ca unii dintre voi să fie mișcați până la lacrimi, asta imediat după ce l-am publicat când încă mai tremuram de emoții, sper ca asta să vină cu o schimbare în bine. 

După cum ați văzut deja cred, în clip am încercat să abordez eșecurile mele de a slăbi, să subliniez ce anume m-a ținut pe loc și ce am făcut pentru a reuși să fac progrese. Cu toate că am făcut acest progres într-o perioadă a vieții foarte dificilă pentru mine, decesul mamei mele și schimbarea radicală a job-ului, am reușit. E interesant cum mulți dintre voi mă percepeați normal așa puțin grăsuț, iar eu mă judecam destul de aspru de felul în care arătam. Am primit și câteva critici constructive, dar foarte multe mesaje de apreciere, încurajare și susținere și vă mulțumesc foarte mult. Asta îmi dă încredere că fac ceva bine și că merită să continui.

Bun, acum urmează următorul proiect pe YouTube, l-am început deja și va fi mult mai complex decât acesta și mai dificil de creat. Sper eu ca pe la mijlocul lunii Februarie să fie gata și să-l public. Până atunci vă las aici scriptul și linkul către clip:


Script:

Ăsta-s eu la aproape un an, vesel și plin de bucurie, dornic să gust din această viață. In jurul vastei de 8 ani începusem deja să am probleme cu greutatea. În perioada adoleșcenței aratam bine cu toate că mă consideram gras, dar de la 25 de ani am devenit suprapondera și ulteior obez pana in ziua de azi.

De-alungul timpului am avut nenumarate momente cand am incercat sa slabesc si nu am reusit sa scad sub 100 de kilograme, nici macar sa ma aproprii de greutatea asta. Am crezut ca e un lucru imposibil pentru mine si renuntasem sa mai incerc.

Îmi amintesc că nu-mi plăcea de mine cum arăt, iar pe lângă aspectul neplăcut, respiram greu, mă mișcam greu, împreună cu viciul fumatului oboseam repede (o poveste interesantă pe care o pot împărtăși cu voi dacă doriți, eu fost fumător înrăit pentru 15 ani).

Mă simțeam etichetat și judecat, chiar dacă încercam să mă conving de faptul că nu-mi pasă de ce spun alții despre mine, tot eram afectat. Kilogramele mele în plus au avut și un impact psihologic, eram dezamăgit că nu pot slăbi și asta a contribuit la scăderea stimei mele de sine.

Tot ce urmează să vă spun nu e o metodă nouă sau revoluționară dar reprezintă lucruri importante pentru mine care m-au ajutat din momentul în care am început să le conștientizez.

  1. În primul rând Nu fi singur în această aventură. Nu zic că nu ai putea să slăbești de unul singur dar având în vedere faptul că suntem ființe sociale colaborarea cu cineva care are acelasi scop ca si tine te poate ajuta foarte mult. Stabilește acest obiectiv împreuna cu cineva apropriat cu care sa te sustii. Dacă aveți amândoi aceeași problemă si amândoi aveți obiectivul de a slăbi, atunci va fi mai ușor pentru amândoi decât să o faceți pe cont propriu. Eu de exemplu ar fi trebuit sa-mi pregatesc separat mancarea fata de restul familiei si asta ar fi fost o provocare mare având în vedere faptul că eu nu sunt bucatarul casei. Daca nu gateam eu atunci ar fi trebuit sa-mi adaptez cumva caloriile la mancarurile la care aveam acces. De fiecare dată cand am încercat de unul singur să slăbesc de fiecare dată am eșuat și am crezut în tot acest timp că nu voi reusi niciodată iar credinta asta descurajatoare mă trimite la urmatorul punct.
  2. Întreabă-te dacă te afli sau nu într-o capcană mentală. Folosește un calculator BMI si verifică dacă te afli într-o zonă de supraponderal sau obezitate. Dacă indicatorul e pe roșu și tu consideri că ești ok, e foarte posibil să te afli într-o capcană mentală. La mine nu a fost cazul, eu am știut tot timpul că am probleme cu greutatea. Capcana mea mentală consta în faptul că nu mă consideram suficient de ambițios să trec sub pragul psihologic de 100 de kg dar m-am înșelat se pare. De mai bine de un deceniu am crezut ca nu voi reuși să slăbesc în ciuda faptului că în jurul meu vedeam multi oameni care reușeau. În mintea mea era Oricine altcineva poate dar nu eu, era mai ușor să caut scuze și explicatii pentru eșecul meu: Nu am suficientă ambiție, nu sunt motivat, e prea greu, sunt prea pofticios, nu mă pot abține să nu mănânc ceva, o să-mi fie prea foame și nu voi reuși să mă abțin să nu mănânc, mă va durea burta, voi deveni nervos. Soția venea cu tot felul de recompense care să mă determine să slăbesc, dar datorită capcanei mentale în care mă aflam puteam să primesc orice, eu mă convinsesem deja că nu voi reuși. A fost interesant să observ că și persoanele slabe au probleme cu greutatea și fac sacrificii să se mențină. Nu știu cum e pentru voi dar pentru mine e mult mai greu să-mi canalizez convingerile intr-o directie pozitivă atata timp cât gânduri negative au deținut controlul mult timp asupra vieții mele și încă mă lupt cu ele. Depinde foarte mult direcția în care îți canalizezi credința, o poti folosi in detrimentul sau in favoarea ta, iar tu poți controla asta. Dacă crezi că problema greutății provine dintr-o problemă de sănătate fizica sau mentala atunci cel mai indicat ar fi sa consulti un medic. Eu am apelat la mai mult psihologi si am incercat sa adun cat mai multe informatii care să mă ajute. Încă nu am reușit să am un terapeut personal dar discutiile cu ei m-au ajutat sa ma dezvolt și să mă înțeleg mai bine și le sunt recunoscător pentru asta.
  3. Foarte mult conteaza ce mananci. Fă-ți un plan culinar impreună cu un nutritionist dacă ai posibilitatea. Dacă nu, poți găsi foarte multe rețete și recomandări pe internet, cu explicați despre toți nutrienții de care corpul tău are nevoie. Eu am mers pe post intermintent, doua mese principale pe zi la ora 12 si ora 18 si o gustare la ora 15. Ce nu a funcționat la mine a fost să încerc să îmi adaptez mesele la un anumit nivel caloric. Încercam să nu mănânc pâine spre exemplu ca să pot mânca o bucată de ciocolată și să rămân sub nivelul caloric pt a putea continua procesul de slăbire. A functionat pe termen scurt dar venise cu câteva dezavantaje. Nu doar că mâncam prea puțini nutrienți necesari corpului dar și efectele dulciurilor creștea senzația de foame și de stres. Alta dată slăbisem 10 kilograme în 3 săptămână doar mâncând carne, ouă și măsline. A fost cred că cel mai mare șoc pe care l-am dat organismului meu, am avut probleme mari cu scaunele. De aceea cred că e foarte important să consulți un nutriționist. Pe mine m-a ajutat Florin Săcăreanu, o să las un link în descriere dacă vrei să-l contactezi. Totuși dacă alegi să faci o cercetare singur pe net, verifică-ți concluzia la care ai ajuns cu cel puțin alte 3-4 surse. Am să las în descriere lista noastră de alimente pe care o poți folosi dacă dorești în dieta ta.
  4. Trebuie să te împrietenesti cu reactiile adverse să le zic asa cum ar fi foamea sau pofta de ducle. Pentru mine postul intermitent a fost cea mai bună soluție deoarece la mesele principale mâncam pe săturate eu obisnuit sa ma ridic sătul de la masă iar asta m-a ajutat să rămân motivat. Dimineața nu mănânc deloc, beau apă, ceai sau cafea, pentru a diminua starea de foame, iar faptul că la prânz voi mânca bine mă ajută să-mi stâpânesc pofta de mâncare. Eu sunt un gurmand de când mă știu si mi-a fost incredibil de greu sa mă abtin de la dulciuri mai ales. Primele saptamani au fost incredibil de grele, dar împreună cu soția mea, meniului strict și ambiția să nu mă abat de la el, organismul meu s-a obisnuit și încet încet poftele mele au scăzut din intensitate. Foamea nu am putut să o evit din păcate chiar dacă scăzuse în intensitate, cu toate astea am folosit-o ca pe un aliat. Dacă-mi este foame înseamnă că sunt pe drumul cel bun, înseamnă că slăbesc și voi reuși să-mi ating obiectivul.
  5. Fă-ți un plan de exercitii. Chiar dacă exercițiile reprezintă din câte am înțeles doar 30% din procesul de slăbire, acestea sunt foarte importante pentru sănătatea fizică și mentală. Pe mine m-a ajutat să mă mențin motivat și mi-a dat de fiecare data o stare de împlinire. Cu toate astea făceam exerciții cam de două ori pe săptămâna și nu eram de fiecare dată motivat, amânam și îmi căutam scuze să pot sări peste încă o zi de exerciții. Cu toate astea, după vreo trei luni am început să observ cum corpul meu începe să se modeleze, burta scăzuse, brațele se îngroșaseră ușor, abdomenul prinsese contur și așa a început să-mi placă de cum arăt iar asta m-a motivat și mai tare să lucrez mai intens. O să las în comentarii aplicația pe care am folosit-o și care a funcționat la mine, e gratuită pe Android. Acum, pentru că îmi doresc să dezvolt corpul mai atletic și puțin mai repede am apelat la un instructor de fitness care să mă ajute.
  6. Efectele nu se vad imediat. Trebuie sa realizezi faptul ca e nevoie de timp. Dacă respecți cu strictețe planul e posibil să fii uimit cât de repede se poate adapta si modela corpul. Totuși dacă te mai abați de la plan ca și mine e posibil să dureze mai mult, dar e foarte important să te menții motivat și să nu renunți. În timp se va transforma totul intr-un nou obicei iar greșelile vor fi din ce în ce mai rare, cel puțin așa a fost pentru mine.
  7. Fii bland cu tine daca gresesti si te abati de la plan. Realizează că e doar o mică abatere și te poti intoarce la planul tău urmatoarea zi. Eu cand greseam mă simteam condamnat să greșesc si credeam ca asa voi face mereu. Așa mi-am clădit o credință falsă care a persistat foarte puternic în mintea mea pentru mult timp. Dacă realizezi această capcană mentală atunci va deveni mai ușor să o controlezi ba chiar să te folosești de ea. Eu acum încerc să-mi ofer posibilitatea de a greși cel mult odată pe săptămână. Deoarece am renuntat oarecum la regimul strict procesul de slabire a incetinit dar tot in scadere a ramas deoarece tin in continuare postul intermitent. Dacă și tu ai probleme cu greutatea sunt convins că si tu poti slăbi, nu esti condamnat sa suferi din cauza obezității, mintea ta joaca cel mai important rol, mintea ta te poate condamna la suferinta sau te te poate elibera de suferinta, conștientizează faptul că e foarte probabil să te afli într-o capcană mentală, trebuie doar să-ți modifici credința. Daca eu am reusit sunt convins că și tu vei reuși.

A trecut mai bine de un an de cand mama mea a murit iar acest eveniment a avut un puternic impact emoțional asupra mea. Ea mi-a spus ca are multe regrete inainte de a muri iar una din ele fiind lipsa grijei pentru sănătatea ei. Tu cum te vezi la batranete? Acum am început să conștientizez mai puternic ca oricând faptul ca această viață e singura și unica mea sansă de a o trăi așa cum îmi doresc și pentru care ar trebui să fiu foarte recunoscător și să-mi pese mai mult. Așadar m-am hotărât să fac ceva și să schimb direcția în care mă îndrept, să pun stăpânire pe viața mea și să o transform într-o poveste de vis. Primul lucru pe care trebui să-l fac e să am o alimentatie și un corp sănătos fără de care viața nu ar mai putea fi trăită la maxim. Lupta mea cu greutatea nu s-a incheiat inca, mai am de slabit 15 kilograme si va trebui sa ma mentin la această greutate. Nu am crezut că voi reusi să scad vreodata sub 100 de kilograme si cu toate astea, am reusit. De un an de zile fac exercitii fizice și simt cum corpul imi multumeste pentru asta. Nu sunt foarte liniar, mai ratez cate un exercitiu dar revin de fiecare data pentru că simt ca-mi face bine nu doar fizic ci și mental. Dacă eu am reusit să slăbesc 25 de kilograme cu siguranță și tu poți face asta daca te afli intr-o situatie asemanatoare. Nu pot slabi pentru tine sau să-ți dau rețeta minune, dar pot să te asigur ca nu ești singur sau singura în această luptă. Fără să am ințentia asta, în jurul meu au fost oameni care s-au simțit motivați vazandu-mi progresul. La servici am colegi care imi admira ambiția iar unul din ei a reusit să slabească și el 20 de kilograme și mi-a mărturisit faptul că eu l-am motivat. In urma postarilor mele pe facebook am primit mesaje de încurajare și de mulțumire pentru că pe unii din ei i-am determinat să facă ceva pentru sanatatea lor și mă bucur teribil de mult că am avut acest impact benefic fără să intenționez asta.

În anul 2024 mi-am propus și alte provocări dificile pentru mine, dacă slăbitul mi s-a părut imposibil, ceea ce urmează este de neconceput. Voi reusi? Nu stiu încă, dar ce stiu e ca voi incerca, iar daca voi eșua la finalul vieții regretul va fi mai blând cu mine pentru că știu că am incercat macar. Asadar daca sunteti curioși să aflați mai multe despre provocările mele, vă rog să vă abonați. Cunoști pe cineva care se lupă cu greutatea, trimite-i acest material, poate îl va ajuta. Tu ești în control. Multumesc! Salut!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce faci atunci cand copilul inghite detergent lichid

Lupta nemiloasă cu demonul din mintea mea