Bătrâni în trend

          Iată o dovadă de imaginație, dar....ca să îmi fac o idee despre viitor și cum e posibil să percep eu tehnologia atunci, trebuie să urmăresc bătrânii din ziua de azi, cum percep ei prezentul, dar mai ales invențiile de până acum. Îmi aduc aminte cu plăcere când bunicul meu îmi povestea despre acel difuzor prins într-un cui pe perete, acea cutie vorbitoare, care le spunea că s-a inventat scara rulantă și nu-și putea nici măcar imagina cum e posibil ca acea scară să-l transporte până la următorul etaj fără a-și ridica singuri picioarele treaptă cu treaptă. După câțiva ani, venind la oraș, a văzut cu ochii lui la marile magazine și s-a convinsă că este adevărat. Adevărate magii li se păreau cinematografia, televizorul sau calculatorul, când era folosit doar în industrie și se zvonea că va ajunge și în casele oamenilor. Erau foarte sceptici în privința asta. Când mi-am cumpărat primul calculator aveam optsprezece ani, iar bunicul meu șaptezeci și ceva. Am fost foarte încântat și foarte nerăbdător să îl pun față în față cu această evoluție a științei, să îi arăt că acea cutie de neimaginat cu ani în urmă a apărut, dar mai ales voiam să îi arăt ce poate face ea. Dacă televizorul părea lucrul diavolului pentru bătrâni, calculatorul îl întrecuse deja. Când îi povesteam ce este, se uita la mine foarte mirat. I-am explicat ce este un procesor Intel, placa de bază și alte componente de prin unitate dar nu reușea să înțeleagă prea multe. Cireașa de pe tort a fost când l-am înregistrat cu camera web și s-a văzut pe monitor. În acel moment i-au dat lacrimile, m-a îmbrățișat și mi-a spus: "am trăit să o văd și pe asta". 


            Acum, gândul mă duce la Start Trek, câteva gadget-uri din film nu mai sunt de mult doar un mit, spre exemplu tableta lui Jean-Luc Picard, mii de utilizatori dețin un asemenea gadget și chiar pot controla cu ele diverse lucruri. Cred că tableta se va miniaturiza așa de tare încât va ajunge să fie parte din corpul nostru. Gadgetul pe care-l văd eu la 80 de ani va fi alcătuit din mai multe cipuri care să preia fiecare simț al omului, un cip pe retină, unul pe timpan, altele pe câțiva centri nervoși și gata gadgetul. Cip destinat memoriei, procesării, creierul virtual să-i spunem, care va fi instalat undeva la ceafa omului și nu va fi mai mare de 2 cmp. Nu va avea nevoie de baterie, el se va încărca din fluxul de informații dintre neuroni. Acesta va putea fi controlat foarte bine de creierul uman și va avea multiple funcții. De multe ori mi s-a întâmplat să vreau să-mi notez ceva și nu aveam pe ce, încercam să memorez și când aveam nevoie de acea informație, nu știu, un număr de telefon de exemplu, îl uitasem deja, și sunt sigur că nu sunt unicul uituc din lumea asta. Acest cip va avea funcția și de memorie tampon, memorezi informația pe el și accesezi când ai nevoie. Nici nu vă puteți imagina ce fericită va fi soția mea, care atunci când mă va trimite la cumpărături nu va mai trebui să scrie un întreg cearșaf pentru că eu nu sunt în stare să rețin mai mult de trei lucruri ce trebuiesc luate. Dacă ești prezent la un eveniment, și vrei sa fotografiezi sau să filmezi ceva, nu mai ai nevoie de aparat foto, cipul de pe retină se va ocupa să înregistrare, și dacă vrei, faci streaming pe net să vadă toată lumea cum e să te prindă ploaia pe câmp și să nu ai unde să te adăpostești sau cum ai rămas în ... budigăi pentru că ți-ai agățat pantalonii într-un gard. Nu vei mai avea nevoie de două telefoane, aparat foto sau mai știu eu ce electronice la tine, deoarece gadgetul ăsta se va ocupa de orice. Cipul de pe retină va mai avea și funcția de a reda imagini suficient cât să te joci sau să urmărești un film. Cu acest gadget vei fi conectat tot timpul la internet și vei avea toate funcțiile pe care le deținem noi la ora actuală plus multe altele. Făcând o paralelă la cireașa de pe tortul bunicului, eu la 80 de ani vreau să mă gândesc la un loc frumos unde să mă teleportez și să fac doar o scurtă mișcare de confirmare cu mâna la piept, atingând un simbol oarecare și instantaneu să ajung acolo.
          Lumea este conectată în ziua de azi la tehnologie deoarece le simplifică viața, așa că la vârsta de 80 de ani nu va fi greu să te acomodezi cu un așa device, mai ales eu care sunt un împătimit al tehnologiei și mai ales că tendința va fi de a ușura totul din ce în ce mai mult.

Acest articol a fost scrie pentru SuperBlog 2012

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce faci atunci cand copilul inghite detergent lichid

Lupta nemiloasă cu demonul din mintea mea