Laptopul perfect

                Trăim într-o lume ce se învârte în jurul reclamei, promoțiilor și reducerilor, dar oare trebuie să cumpărăm un produs doar pentru că am văzut reclama sau pentru că e la reducere sau îl cumpărăm pentru că avem nevoie de el? Mulți cad în capcana întinsă de producători sau comercianți, atrași de preț și nu de calitatea produsului și de necesitatea de a-l avea.
                Înainte de a începe cu înșiruirea componentelor sau a producătorilor, care este mai bun, de ce ăla și nu celălalt, trebuie să știm foarte bine de la început la ce o să supunem acel laptop. Așadar vreau un laptop cu care să fac... ceva.
               Așa că am să descriu mai departe laptopul pe care mi-l doresc eu și de ce mi-l doresc. Încă de la început, pe lângă scop, trebuie stabilit și bugetul alocat pentru achiziție, că de... trebuie să mă întind cât ma ține plapuma sau să aflu cât trebuie să mai muncesc pe brânci ca să îi adun la pușculiță.

             Sunt pasionat de arta fotografică, nimic nu îi scapă obiectivului meu vigilent, sunt un fotograf semi- profesionist să zicem, căci nu mă pot încadra la amatori iar la cât de perfecționist sunt, nici la profesioniști. Așadar un prim aspect va fi editatul fotografiilor RAW rapid și eficient. Cum a trecut perioada, nu mai sunt atras de jocuri așa că aspectul acesta nu mă interesează. Ce am în vedere e să pot instala sau să aibă instalat o versiune de linux pe el, îmi place să lucrez cu programe free care îmi pun creierașul la contribuție, dacă nu sunt un cititor pătimaș, măcar așa să îl țin activ. O să mai am nevoie de domnul laptop pentru a  naviga pe internet și cam atât ...cred. 
            Trebuie să mă orientez spre un laptop care se mișcă repede,de.. doar trăim în secolul vitezei, cu un SSD eventual deoarece fotografiile sunt de dimensiuni mari și viteza de scriere pe hard e foarte importantă. Apoi am nevoie de un procesor care să se descurce bine cu conversia din RAW în Jpeg. Ecranul?... am nevoie să fie la o rezoluție decentă și luminos deoarece e foarte important să pot reda fotografiilor culorile și contrastul cât mai aproape de realitate. Pentru ca sunt un om al tehnologiei și nu plec nicăieri fără prietenul meu, laptopul, ecranul nu vreau să depășească 16 inch deoarece trebuie să fie ușor de manevrat și cu cât dimensiunea crește cu atât devine mai incomod. Alegerea e făcut din motive pur practice, nu că nu mi-aș dori unul mai mare, de aceea trebuie să am în vedere să îl pot conecta la un monitor extern printr-un port HDMI sau Display Port. Ce ar mai fi?...  Conectivitatea cu un HDD extern deoarece spațiul lui va fi destul de mic dorindu-mi să aibă SSD pentru stocare, așadar un port USB 3.0 nu trebuie să lipsească. Procesorul grafic poate fi unul mediocru din punctul meu de vedere, nu o să fie folosit pentru jocuri sau la randări video unde cred că ar fi fost necesar. Pentru că la conversie am nevoie de memorie RAM din belșug, voi fi atent să fie cel puțin 4GB cu posibilitatea de extindere pe viitor. Aș dori să fie o construcție solidă, căci uneori năzdrăvanii mei îl confundă cu scaunul și se așează pe el,iar  culoarea... argintiu închis cred, îmi doresc să inspire profesionalism și dacă are și câteva elemente puțin extravagante ar fi perfect, așa ar ieși din tipare. Nu țin foarte mult la marcă, de multe ori când cumpăr ceva, acord mai multă atenție mărcilor care abia intră pe piață decât celor consacrate, am constatat că produsele sunt lucrate cu mai multă atenție și de cele mai multe ori nu am fost dezamăgit.
               Bun. Toate datele tehnice fiind stabilite, să apelăm la bunul nostru prieten, google, ca să găsim ceea ce avem nevoie. Îl întreb ce știe despre laptop linux și din floare în floare, din pagină în site ajung la magazinul Azerty. Nu știam de el. Mi-a plăcut faptul că e aerisit, se mișcă repede și e simplu de navigat prin el. Am filtrat rapid după SDD de 256 GB, diagonala monitorului la 15 inch și iau să compar 3 laptopuri care se încadrează în cerințe. Câștigător a ieșit cel cu procesorul cel mai rapid, de 3000 MHz chiar dacă depășește cu putin bugetul alocat, câteva ore suplimentare la serviciu, mai răresc și berea și așa mă aleg cu laptopul de care am nevoie.
                 Ce îmi place la acest laptop: are tastatură numerică, monitorul e iluminat cu LED, placa video e una dedicată, camera web este una HD, are HDMI și USB 3.0. Ceea ce îmi creează un disconfort și trebuie să reflectez sunt: mufele de USB, rețea etc. se află în partea din spate al laptopului, ceea ce face accesul mai greoi la ele, memoria RAM e de maxim 6 GB și nu îmi permite să fac upgrade.
                    Este un Acer Aspire M5 care cred că își va face treaba așa cum îmi doresc. Cum laptopul este ales, nu îmi rămâne decât să îmi urez spor la muncă, să îmi umplu pușculița și să mi-l achiziționez cât mai repede cu putință.
                 
                                                                                              Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2012

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce faci atunci cand copilul inghite detergent lichid

Lupta nemiloasă cu demonul din mintea mea