Scurtă incursiune în Insula Corfu

Plictisit de orele lungi petrecute la birou și sătul de trasat cote mă hotărăsc să ies la o cafea în oraș. Nu aveam chef de companie, ca atare în drum spre casă mă opresc la o cafenea. Era destul de târziu, dar cum eu aveam de lucru și noaptea, cofeina nu avea să îmi facă probleme. Găsesc o masă liberă într-un colț mai retras. Aveam intimitatea necesară. În colțul opus erau așezați niște puști puși pe glume. Era clar ca aveau chef să petreacă. Nu știu de ce, dar fără să vreau îi urmăream cu atenție. Probabil că îmi aminteam de perioada când eram și eu ca ei: liber ca pasărea cerului, fără obligații, probleme și alte cele. Eh, dar au trecut anii, și odată cu ei și teribilismul.


La un moment dat începuseră să își facă planuri de vacanță. Găsiseră la Agentia de turism Paralela 45 nu știu ce ofertă de vacanță în Corfu în care este inclus și transportul Charter Corfu. Suna bine o excursie în Corfu: soare, apă, liniște, verdeață, munte, toate la un loc. Acest lucru, era clar, putea să mulțumească pe toată lumea. Curios să aflu și eu mai multe informații, nu, nu m-am dus la ei să îi iau la întrebări. Pentru că sunt omul tehnologiei, îmi scot telefonul din buzunar, unul din ăla de-i zice smart, și intru pe internet. Iată ce aflu: deși este o insulă grecească este dominată de mai multe influențe culturale: italiană, engleză. Cum mitologia este la ea acasă în țara lui Zeus, această insulă mai este numită și Kerkira, după Corcyra, care a fost fiica unui zeu al râurilor, Asopos. Marele zeu al marii, Poseidon, s-a îndrăgostit de ea și a adus-o pe aceasta insula, pe care apoi a botezat-o cu numele ei. Și pentru a se vedea și influența italiană, aflu că, actuala denumire este varianta italiană a cuvântului kotyphai din greaca veche, care însemna dealurile.

DSC05990O dezbatere etimologică până aici. Dar studiind mai departe descopăr cât de lăudate sunt apele limpezi ce împrejmuiesc insula și plajele acoperite de nisip sau pietricele. Dar cum orice excursie are și o parte culturală  nu doar distracție și leneveală caut să văd ce se poate vizita. Bineînțeles, capitala este pe primul loc. Și în spatele unei simple butonări aflu că Centrul Vechi este o atracție turistică, mai ales Citadela Venețiană. Bucuria soției mele care visează să ajungă la Veneția pe perioada carnavalului. Apoi Fortul Vechi, cunoscut și sub numele de Palaio Frourio și Neo Frourio atrag și ele atenția. Mai departe se pot vizita: Palaia Anaktora, Palatul Achilleion, Catedrala Agios Spyridon, Palatul Sf Mihai si Sf. George, Muzeul Arheologic, Muzeul de Arta Asiatica, Muzeul Bizantin, Muzeul Palaeopolis, Muzeul Solomos și Galeria de Arta Municipala. 

Deja gândul îmi fuge la un concediu de vreo două săptămâni dar cum încă este iarnă nu îmi rămâne decât să mă rog să treacă timpul mai repede sau să mă bucur acum de un mini concediu la munte, la aer rece, zăpadă și schi.

 Acest articol a fost scris pentru SuperBlogSpring2013

Postări populare de pe acest blog

Ce faci atunci cand copilul inghite detergent lichid

Lupta nemiloasă cu demonul din mintea mea