Arta luxului

Gândindu-mă la relația dintre artă și lux mi-a venit în minte o întâmplare petrecută acum mulți ani în urmă, la un târg de meșteri populari, un târg de tradiții. Participam alături de soția mea care este pictor de artă naivă cu destule expoziții naționale și internaționale la activ.


De standul unde aveam noi expuse lucrările s-au apropiat două doamne cochete, aranjate, coafate, cu haine și accesorii de firmă. Începător în arta vânzării la momentul acela, mă gândeam că nu se poate să nu cumpere ceva. Au stat, au analizat fiecare lucrare în parte, își tot dădeau coate iar când dădeau să plece le-am auzit spunând: Vai dragă, aceste lucrări făcute de niște copiii, au niște prețuri atât de mari! Din astea poate să facă și nepotul meu de cinci ani. 

Nu m-am putu abține, am simțit nevoia să le dau peste nas. Le-am spus că este vorba de artă naivă. O artă ce nu respectă reguli, care a luat naștere în Franța pe la 1800 și ceva. S-au uitat urât la mine și singurul lor răspuns a fost : Mda, artă dar prețul e mult prea mare. Sunt sigur că ele au dat aceiași bani pe o poșetă sau pe o pereche de pantofi.

Relația dintre artă și lux este dată și de nivelul de cultură a unui om. Este clar că cel care are doar bani și nimic mai mult va cumpăra un obiect de artă accidental și nu pentru că îi cunoaște valoarea. Însă atunci când mai intervine și educația situația se schimbă. Obiectul de artă va fi achiziționat pentru importanța lui culturală și va primii un loc de cinste în casa și viața celui care îl cumpără. 

Este o artă să știi ce înseamnă luxul cu adevărat. Și lucrul acesta este demonstrat și de Elegantine.

 Acest articol a fost scris pentru SuperBlogSpring2013

Postări populare de pe acest blog

Ce faci atunci cand copilul inghite detergent lichid

Lupta nemiloasă cu demonul din mintea mea