Laptopul anilor 90

Primul meu contact cu un calculator a fost în vara anului 1991. Tocmai terminasem cu mențiune clasa a V-a. Premiile se consumaseră în primii 4 ani de școală. Aveam un prieten la scara alăturată care primise cadou cu ceva timp în urmă un calculator. Era cel mai nou model produs de ICE Felix, HC 91. Îl ținea aruncat undeva pe șifonier, prăfuit și nimeni nu îi mai găsea utilitatea. Părinții mei nu aveau posibilitatea să îmi cumpere unul, așa că am pus la cale un plan pentru a-l cere în împrumut. Într-o seara, m-am dus la el cu o caseta cu Michael Jackson și i-am propus schimbul. Mi l-a dat fără să stea prea mult pe gânduri, oricum nu-l folosea nimeni iar caseta a oprit-o pentru că-i plăcea și lui foarte mult.

Ajuns acasă foarte entuziasmat, m-am apucat să-l butonez. Nu am reușit să fac mare lucru, decât să desenez câteva cercuri și să trag niște linii, dar entuziasmul era imens. Era o emisiune la televizor, pe singurul canal românesc, TVR, despre cum se programează în basic și cum funcționează aceste calculatoare. De acolo am aflat și de renumitele casete zgomotoase pe care erau înregistrate diferite programe pentru el. Am căutat prin oraș și am găsit locul de unde le puteam achiziționa. Am început să cumpăr câteva casete cu jocuri. Îmi aduc aminte cum îmi smulgeam părul din cap pentru că așteptam câte 10 - 15 minute până se încărca un joc iar la sfârșit îmi dădea eroare. Trebuia să încerc să reglez din capul casetofonului tonalitatea pentru ca transmisia să se fie cât mai bună. Nu toate jocurile erau foarte atrăgătoare, doar unele îmi plăceau, dar satisfacția că reușeam să încarc un joc de pe o casetă cu banda boțită de exemplu, era imensă. 

Acest sistem de transmitere de date prin sunete a fost detronată odată cu apariția predecesorului HC 2000. Datele erau stocate pe dischete, se încărca mult mai repede, nu mai urmăreai nici o liniuță pe televizor și nu te mai bâzâia nici un sunet pe creier. 

Și uite așa, cu trecerea timpului Televizorul alb negru Diamant a devenit televizor LCD, iar străvechiul laptop HC 91 a devenit cu timpul laptop HP.

Articol scris pentru SuperBlog 2012

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce faci atunci cand copilul inghite detergent lichid

Lupta nemiloasă cu demonul din mintea mea