luni, 30 august 2010

Cele mai interesante 18 șosele și străzi din lume

Automarket vă prezintă o selecție a celor mai ciudate sosele și străzi din lume. Acestea sunt diferite prin complexitatea sau caracteristicile care le-au fost date de inginerii care le-au proiectat.
Șoselele și străzile sunt limitate atat de spațiul disponibil, cât și de materialele din zona în care sunt construite și de priceperea inginerilor care le proiectează. Adesea, proiectanții sunt nevoiti să deseneze șosele în zone extrem de aglomerate sau lipsite complet de civilizatie, moment in care apar anumite elemente neobisnuite. Iată 18 dintre cele mai ciudate sosele și străzi din lume.
1. Autostrada Hana


Situată în Hawaii, Autostrada Hana merge de-a lungul coastei care înconjoară insula Maui și este considerată una dintre șoselele cu cele mai frumoase peisaje. Aceasta are o lungime de 83 de kilometri, dar are peste 54 de poduri și peste 600 de curbe. Configurația neobișnuita apare din nevoia de a reduce pe cât posibil costurile de constructie, care ar fi fost extrem de ridicate daca s-ar fi săpat un tunel prin muntii pe care ii inconjoara aceasta șosea.

2. Trecătoarea Stelvio








Trecătoarea Stelvio este situată în Italia și este construită în 1820. Cele 48 de viraje ac de par pe care le afișează acest drum creează un grad de înclinație de 7.4 grade. Trecătoarea Stelvio urcă de la 949 metri până la 2.758 de metri. Înclinația ridicată a acestei șosele a atras organizatorii unui concurs de ciclism, Passo dello Stelvio fiind una dintre cele mai dificile etape din Turul Italiei.


3. Tunelul Guoliang







După cum probabil ați intuit, Tunelul Goliang se află în China, mai exact în provincia Hunan. Acesta a fost săpat în munte în anii 1970 și este una dintre putinele modalități prin care puteți ajunge în statul Guoliang din provincia chinezească Hunan. Tunelul trece prin muntii Taihang și este "echipat" cu geamuri săpate în munte pentru a vedea peisajul adiacent. Lățimea acestui tunel este de 3.65 metri, iar înălțimea maximă permisă în acesta este de 4.57 metri.

4. Monumental Axis



Capitala Braziliei găzduiește un peisaj neobișnuit, intitulat Monumental Axis. Aceasta este o autostradă cu 12 benzi, 6 pentru fiecare sens, care sunt despărțite de un spațiu verde extrem de generos, totul prin inima capitalei Braziliei. Spațiul despartitor din această autostradă este considerat de unii ca fiind cea mai mare ilustrare a unui meridian din lume și separa soferii care merg spre est de soferii care merg spre vest. Proiectul impresionant a fost construit în anii 1950 și face fată cu succes provocărilor de zi cu zi.


5. Atlanterhavsveien



Șoseaua Atlanterhavsveien este situată in Norvegia și a fost deschisă in 1989. Drumul respectiv este cunoscut și sub numele de Atlantic Road. Această șosea are opt poduri care trec peste un arhipelag de opt insule diferite. Echipele care au construit aceasta șosea au fost nevoite să suporte 12 uragane în timp ce au lucrat la Atlantic Road.



6. Sensul girator magic



Marea Britanie are una dintre cele mai mari și complexe intersecții giratorii din lume. Intersecția în cauză a fost deschisă în 1972 și are cinci sensuri giratorii mai mici care dirijează traficul în jurul cercului de la interior. În cele cinci giratorii mai mici se circulă în sensul acelor de ceasornic, pe când în cercul de la interior se circula invers acelor de ceasornic. Deși este foarte derutantă și periculoasă, intersecția respectivă permitea trecerea a 1.100 de mașini pe oră încă din anul în care a fost deschisă.



7. Autostrada 1



Autostrada 1 din Islanda are o lungime de 1.335 kilometri și a fost construită în 1974. Această șosea este cunoscută și sub numele de Ring Road, deoarece formează o buclă gigantică în jurul Islandei. În mare parte, Autostrada 1 din Islanda are o singură bandă pe sens în zonele în care traversează fiorduri și trece prin zonele cu climat extrem de aspru. Prima autostradă a Islandei “atinge” toate obiectivele turistice majore din aceasta țară.



8. Cherohala Skyway




Americanii au construit o sosea de 80 de kilometri în 36 de ani, iar costul acesteia a fost de aproape 100 de milioane de dolari. Drumul a fost deschis in 1996 și merge din Tennessee până la Haw Knob, o stațiune montană care serveste ca granița între două state. Soseaua Cherohala urcă de la 274 de metri pană la 1.645 metri, motiv pentru care construcția acesteia a durat atat de mult.


9. Yungas Road



Bolivia are o șosea care urcă de la 1.219 metri pânp la 4.572 metri, care are o lățime de doar trei metri pe unele secțiuni. Șoseaua care merge din vestul Boliviei până în La Paz este supranumită "Șoseaua Mortii" din cauza numarului ridicat de accidente care au loc pe aceasta. Șoseaua a fost construită pe urmele unei rute mai vechi pe care circulau măgarii și traseul a fost păstrat deoarece era cel care opunea cea mai mica rezistentă din partea naturii.


10. Dalton Highway



Alaska are o autostradă construită în paralel cu o conductă care transportă petrol. Autostradă Dalton are o lungime de 666.2 kilometri și majoritatea dintre aceștia nu sunt asfaltați, ci doar acoperiți cu pietriș. Dacă drumul respectiv ar fi fost pavat, costurile de intreținere al acestuia ar fi fost extrem de ridicate și nejustificate. Din păcate, șoferii care circulă pe aceasta autostradă nu au acces la niciun magazin, restaurant sau benzinarie pe intreaga lungime a acesteia.



11. Capulin Volcano Road



Vulcanul Capulin din New Mexico este urcat de o șosea care are o lungime de 3.5 kilometri. Aceasta este atat de ingusta și de sinuoasă încât traficul trebuie oprit complet dacă un autobuz urcă sau coboară acest drum. Muntele are o circumferință de 6.5 kilometri și primul drum care a fost construit pe acesta dateaza din 1925.



12. Soseaua Karakoram



Pakistanul și China sunt legate de o șosea de 1.287 kilometri care a fost construită în 12 ani. Cele doua ț





ari au avut nevoie de înca opti ani pentru a deschide toate punctele de frontieră de pe această șosea. Drumul Karakoram trece prin muntii Himalaya, Karakoram și Pamir și urcă până la 4.800 de metri peste nivelul mării în unele puncte.


13. Cel mai lat bulevard din lume




Argentinienii se pot lăuda cu cel mai lat bulevard din lume, intitulat Avenida 9 de Julio, care este situat in Buenos Aires. Acesta a fost construit in octombrie 1937 și este o copie a celebrului Champs-Elysees, dar care a fost extins pana în anii 1980. Cele mai late puncte ale acestei șosele au chiar 8 benzi pe fiecare sens și ambele portiuni ale drumului sunt flancate de strazi mai mici, care pot să suporte două sau mai multe benzi de circulatie suplimentare. Lățimea totală a acestui bulervard urcă până la 140 de metri, dacă luăm în vedere și cele două benzi suplimentare.



14. Trollstingen



Norvegienii au o sosea denumită în limbaj popular "Scara Troll", care consta în 11 viraje ac de par cu un grad de urcare mediu de 9 procente. Drumul este flancat de cascada Stigfossen, pe care o traversează la un moment dat. Constructia acestei șosele care traversează munții a durat opt ani și a fost finalizată în 1936.




15. Cea mai înclinată stradă practicabilă din lume


Locuitorii din Pittsburg se pot lauda cu cea mai înclinată stradă din lume pe care poate fi condus un vehicul. Din fericire pentru pietoni, această stradă beneficiază și de scări pentru urcare și coborare. Canton Avenue are o inclinație de 37 de grade, ceea ce înseamnă că urcă echivalentul a 11 metri pentru fiecare 30 de metri parcurși pe orizontală.

16. Intersecția High Five


Atunci când șoselele nu mai pot avansa pe lățime, inginerii sunt nevoiti să construiască drumuri la înălțime pentru a evita ambuteiajele. Anumite puncte de pe intersecția High Five au înălțimea unei cladiri cu 12 etaje. Acest proiect a avut nevoie de 37 de poduri permanente și șase poduri temporare. Construcția a fost terminată cu un an înainte de termenul scadent și a fost declarată "Proiectul Anului" de catre Asociatia Americana de Lucrari Publice.


17. Cea mai cunoscută stradă din San Francisco



Strada Lombard din San Francisco este celebră în întreaga lume datorită faptului că are opt curbe și o inclinație de 16 grade. Acest gen de stradă este rar întâlnita în orașele lumii și are această configurație pentru a micșora cu nouă grade panta pe care trebuie să o coboare vehiculele. Până în anul 1939, pe strada Lombard din San Francisco se circula pe ambele sensuri.


18. Drumul de iarna de la Tibbitt la Contowoyto



Canadienii se pot lăuda cu un drum pentru camioane format în întregime din lacuri înghețate. Acesta are o lungime de 595 kilometri și este folosit doar de camioanele care transportă marfă catre minele de diamante din Canada. Traseul este ales pe secțiunile cele mai rezistente, iar echipele de întreținere monitorizează gheața la temperaturi extreme. 


(Automarket)

Niciun comentariu: